Phnom Kulen

20 juli 2019 - Siem Reap, Cambodja

Vandaag een dagje op pad met een prive chauffeur. Naar Phnom Kulen;  de Buddha, de 1000 lingras en de waterval. Wauw bij de waterval waanden we ons in een avatar film. Wat een omgeving. Een waterval in de jungle. Zo ontzettend mooi! Heerlijk gezwommen onder en in de waterval. Op het hoogste punt van de berg geweest. Bijzonder. Er lag een Buddha helemaal uitgehakt uit een mega rotst. Veel rituelen eromheen. De 1000 ligras zijn stone carvings in een rivier. Het heeft te maken met het Hindoestaanse geloof en de god shiva. Was niet echt heel bijzonder om te zien. De weg ernaar toe was prachtig. Veel groen en rode zandwegen. Langs de gehele weg staan mannetjes die conderling contact hebben om het verkeer "te leiden". Het is een 1-baans weg. Langs de weg staan overal veel kinderen te zwaaien en wordt er gewerkt door moeders en kinderen om de weg begaanbaar te houden. Voor ons reed een auto die steeds snoepjes uit het raam gooide naar de kinderen langs de weg. Het zag er raar uit. De mensen zijn trouwens erg vriendelijk hier al kennen ze meestal geen woord Engels. Meestal moeten ze er dan iemand bijhalen die een paar woodjes Engels spreekt. We hebben nu al een aantal dagen dezelfde chauffeur, zara...aardige jongen die "redelijk" engels kan.  Na de lunch vandaag hebben we nog een tempel bezocht, de banteay srei. Ook weer prachtig. Leek wel een beetje inca invloeden...

Nu weer lekker genieten aan het zwembad van de heerlijke cocktails.

Morgen nog een grote tempel tour.

1. Annie:
    20 juli 2019
    Hoi Familie, wat geweldig een privé chauffeur , kom je op plekjes waar je normaal niet komt. En een waterval in de Jungle , om daar in te zwemmen geweldig. Een Boeddha uitgehakt in de bergen. Wat een bezienswaardigheden .mooie foto's ook van Nick. Heel veel plezier no samen. Groetjes Annie